Melentini
Longing and Pain
In the first scene of Act III Elisabeth is seeking for Tannhäuser among the pilgrims who have returned home but she realizes that he is not back. Sorrow concurs her heart and Elisabeth let vanish herself on the path to heaven. Inspired by motives of this scene and the feeling of longing and pain of a lost love Melentini will be creating an ambience with synthesizers, piano and electronic elements mixing trumpet sounds, experimenting on vocals with parts from Elisabeth's prayers in German, English and Greek. Adding beats in the process would gradually transform the scenery into a ritual farewell.
The longing and pain of a lost love will transform Elisabeth's prayer into a ritual farewell with synthesizers, beats, trumpet sounds and vocal parts from the prayer in German, English and Greek.
Björk, Kate Bush und Coco Rosie blicken erwartungsvoll nach Berlin: hier schreibt die griechische Songwriterin und Performerin Melentini epische Avantgarde-Pop-Hymnen.
Auch für Tanz, Theater und Film, wie zuletzt für den in Locarno prämierten Film „Afterlov“. 2018 erschienen ihr zweites und von Virginia Woolf inspiriertes Studio-Album „ZRSHA;fundus uterus“.
Bewusstseinserweiternde Klangwelten entspinnen sich mal mit, mal ohne ihre Begleitband „The Running Blue Orchestra“ zwischen Nu Jazz und Ambient-Electro. Melentinis außergewöhnliche Stimme wechselt dabei oft vom Englischen in eine Fantasie-Sprache – wie in der aktuellen Single „Asana/metamorphosis“. Das eiskalte Video zum Song (Regie: Evelyn Bencicova) wurde in der Ukraine gedreht und kürzlich für die „Berlin Music Video Awards“ nominiert.
Für BERLIN is not BAYREUTH entwickelt sie aus und mit Tannhäuser-Motiven neues Songmaterial.
Spielzeiten
Fr., 23.08.19, 22 bis 22.45 Uhr
Sa., 24.08.19, 22 bis 22.45 Uhr
So., 25.08.19, 21 bis 21.45 Uhr
Ort
Rondellplatz (openair)
Mit
Melentini (Vocals, Synthie, Beats) & Richard König (Soundwizzard)